PROGRAM OBOZU LETNIEGO N KRECIE:
I. Założenia organizacyjne:
1 Organizator: Biuro Podróży Wrona i Waluś Travel oraz Fabryka Radości
2. Rodzaj: Obóz letni
3. Charakterystyka uczestników i kadry:
Uczestnikami na obozie są dzieci w wieku od 8 do 17 lat z różnych środowisk i szkół województwa śląskiego oraz małopolskiego. Podzieleni na 3 grupy według wieku i sposobu rozmieszczenia w pokojach. Każda grupa liczy od 10 do 15 uczestników i zajmuje się nim jeden opiekun. Łącznie na obozie wypoczywać będzie około 35 osób.
Kadrę obozu stanowią animatorzy oraz pedagodzy z wieloletnim stażem i doświadczeniem pedagogicznym. Posiadający odpowiednie uprawnienia do zajmowanych funkcji.
Kierownik obozu: Kinga Kosecki lat 25
Kadra wychowawcza:
Agnieszka Sułkowska lat 27
Sandra Marmurowicz lat 25
Izabela Wrona lat 25
II. Założenia wychowawcze:
- Wypoczynek dzieci w sposób czynny i ciekawy.
- Zachęcanie do podejmowania i realizowania własnych pomysłów w sytuacjach otwartych i niepewnych.
- Organizacja wycieczek krajoznawczych dla poznania piękna wyspy Kreta.
- Kształtowanie umiejętności empatycznego współdziałania w grupie.
- Integracja dzieci poprzez pracę w zespole i zabawy dramowe.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i samodzielności.
- Pobudzanie potrzeby współdziałania oraz swobody wyrażania myśli i uczuć.
- Inicjowanie współzawodnictwa.
- Wzbudzanie inwencji twórczej.
- Poznawanie sposobów komunikacji z ludźmi.
- Kształcenie kultury obcowania z przyrodą.
III. Regulaminy obowiązujące uczestników i kadrę obozu:
- Regulamin podróży,
- Regulamin poruszania się po drogach,
- Regulamin przeciwpożarowy,
- Regulamin sanitarny,
- Regulamin ramowy kolonii.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA:
Pierwszy dzień:
1. Pożegnanie z rodzicami.
2. Sprawdzenie sprawności autokaru.
3. Wyjazd z Bielska-Białej (w autokarze zapoznanie z dziećmi oraz przydzielenie dzieci do odpowiednich grup wiekowych jak również przydzielenie grupy opiekunowi).
4. Przyjazd na lotnisko - odprawa lotniskowa, wylot.
5. Przyjazd do hotelu.
6.Złożenie bagażu.
7. Zakwaterowanie.
8. Poznawanie okolicy .
Pozostałe:
Ramowy rozkład dnia:
GODZINA: 8:30 śniadanie
14:00 obiad
14:30- 15:30 cisza popołudniowa (sjesta)
18:30 kolacja
07.06.2011 Będzie dniem informacyjno-zapoznawczym najmłodsi dowiedzą się kilku zasad panujących na obozie.
Każdego dnia przygotowujemy specjalne programy animacyjne dla dzieci, codziennie wychodzimy na plaże bądź basen, korzystamy z uroków pięknej wyspy, jaką jest Kreta.
Program animacyjny KRETA 2011
dla dzieci i młodzieży:
A. Zajęcia fizyczne:
- gry zespołowe (siatkówka plażowa, koszykówka, dwa ognie i inne);
- codzienne korzystanie z uroków miejsca (kąpiele wodne i słoneczne, wycieczki terenowe).
Wakacyjny Dzień Olimpijczyka:
- zawody i rozgrywki sportowe (lotki, wy ścigi na wesoło, sztafeta, badminton);
- quiz wiedzy sportowej;
- najzabawniejsza poza “Posejdona”;
- konkurs rzeźby w piasku.
B. Zajęcia integracyjne, kulturalne i rozrywkowe:
- wieczory zapoznawcze (dyskoteki, mini-kino, zabawy integracyjne, animacje dla starszych i najmłodszych);
- ognisko/grill połączone ze wspaniałą zabawą taneczną i zadaniami do wykonania
(zad. fizyczne i z pogranicza dziedzin naukowych);
- Festiwal Piosenki (Mini Playback Show) i Konkursowe Show Taneczne - z nagrodami;
- zabawy tematyczne:
a. Piracka Przygoda (animacje, w zależności od warunków: w terenie lub pomieszczeniach);
b. Labirynt Zwycięzców (zabawa zw. z legendami, sprawnością fizyczną i wiedzą - uczestnicy zostają poddani wielu próbom, a by ukończyć zadanie, muszą rozwikłać niełatwe zagadki);
c. Wybory Najsympatyczniejszej Kolonistki i Kolonisty;
d. Kolonijne Małżeństwa J (śmieszne przysięgi małżeńskie), Randka w ciemno (zabawne pytania);
e. Kalambury, Wróżby oraz inne pod nazwą “Bezludna wyspa”.
f. Wakacyjna Rewia Mody i wiele, wiele innych!
- na każdy dzień inna wspaniała atrakcja! J
C. Wycieczki krajoznawczo-kulturalne:
- wyjścia do lokalnych muzeów, na aktualne wystawy itp.;
- zwiedzanie architektury, zabytków;
- poznawanie lokalnej tradycji, zwyczajów.
D. Zawiązywanie więzi międzyludzkich:
- oficjalne otwarcie turnusu na balu tematycznym (niespodzianka) - wspólne przygotowania strojów;
- chrzest kolonijny;
- organizacja wszelkich uroczystości związanych z urodzinami, imieninami uczestników obozu (wspólne przygotowania dekoracji itp.);
- nauka tańca (wychowawcy uczą dzieci i młodzież, a także odwrotnieJ);
- wieczór pożegnalny: ognisko lub impreza innego typu połączona z zasłużonymi wyróżnieniami, wymianą danych kontaktowych, wspólnymi zabawami i wzbogacona o wspólną twórczość wspominkową.
E: Samoobsługa dotyczy:
- obowiązkowych zadań porządkowych w pomieszczeniach użytkowanych przez uczestników turnusu (pokoje, łazienki, ew. ogólnodostępna - po posiłkach podstawowych - kuchnia);
- stołowania się w restauracji hotelowej (w razie konieczności);
- prania własnych rzeczy.
F: Informacje dodatkowe:
- wybór samorządu kolonijnego poprzez głosowanie dzieci i młodzieży (nauka odpowiedzialności);
- stworzenie regulaminu kolonijnego (prawa i obowiązki uczestników i wychowawców) - praca wspólna;
- konkurs czystości z nagrodami.
- dodatkową atrakcją dla najmłodszych będzie nauka robienie zwierzątek z balonów jak również zabawne malowanie twarzy.
20.07.2011
- Pakowanie bagaży (pomoc opiekunów).
- Sprawdzenie porządków w pokojach podopiecznych.
- Wykwaterowanie z hotelu.
- Pożegnanie z piękną Kretą.
- Przylot do Polski.
- Przesiadka do autokaru.
- Przekazanie dzieci rodzicom.
- Pożegnanie.
koszta ?
OdpowiedzUsuńBardzo nam przykro. Wszystkie terminy zaklepane. W razie otwarcia kolejnego turnusu, podamy informację na blogu. Ewentualnie proszę kontaktować się indywidualnie, drogą e-mailową. Pozdrawiamy serdecznie :)
OdpowiedzUsuń